Unieke samenwerking tussen GVB en GetYourGuide
Leesduur 2 minuten

Unieke samenwerking tussen GVB en GetYourGuide

Sinds deze zomer werkt GVB samen in een pilot met het online reisbelevingsplatform  GetYourGuide. Het platform biedt toegangsbewijzen voor musea en attracties in Amsterdam met een ‘add on’ voor een ov-vervoersbewijs. GVB hoopt hiermee meer dagjesmensen en toeristen in het OV te krijgen en daarmee ook het totaal aantal reizigers te vergroten.

Extra omzet

Erica Wouterson, accountmanager bij GVB: “We zijn super enthousiast over deze samenwerking met GetYourGuide. Het is niet alleen een extra service naar toeristen en dagjesmensen maar ook een nieuwe bron van inkomsten die uiteindelijk de reiziger ten goede komt.“ GVB is voor zover Erica weet het eerste ov-bedrijf dat samenwerkt met een online travel agent. “GetYourGuide heeft een enorm online bereik, vooral in de EU, VK en VS. Ze zijn wereldwijd het op een na grootste online platform voor reiservaringen. Met onze voertuigen en locaties is GVB lokaal juist weer heel erg zichtbaar, en zo versterken wij elkaar.”

Wouter Blok, VP van Marketing bij GetYourGuide voegt toe: “We zijn verheugd om samen te werken met GVB, om een betere en meer gestroomlijnde klantervaring te bieden aan reizigers die Amsterdam bezoeken. Door vervoer en ervaringen met elkaar te verbinden, maken we Amsterdam makkelijker toegankelijk en bieden we via beide organisaties een uniek product aan.”

Stimuleren gebruik OV

Toeristen en bezoekers kunnen op de halte, in een tram of op een Service & Tickets locatie, een QR scannen, of op de website van GetYourGuide. Daarmee kunnen ze de app van GetYourGuide downloaden en met 10% korting toegang krijgen tot musea en attracties in Amsterdam. Bij ieder gekocht toegangsbewijs biedt GetYourGuide een vervoersbewijs als ‘add on’ en stimuleert daarmee het gebruik van het OV.

De pilot loopt tot eind dit jaar. Erica Wouterson voegt toe: “Daarna kijken wat het ons heeft gebracht en hoe verder. We zien dit sowieso als een leerzame periode en als een kans om de effectiviteit van onze campagnes om onze reizigers weer welkom te heten in ons vervoer een boost te geven”.

© GVB october 2021