Beter bereikbaar
Het grootste deel van onze reizigers gaat erop vooruit. Ze bereiken gemiddeld sneller hun bestemming. Sommige reizigers moeten vaker overstappen.
Reizigersorganisaties hebben hun zorgen over een extra overstap al eerder uitgesproken. Voor bepaalde kwetsbare groepen in het OV, zoals ouderen en mensen met een beperking, is een extra overstap vaak lastig. Mede om die reden hebben we veel serviceteammedewerkers ingezet na de start van de nieuwe dienstregeling, om reizigers goed op weg te kunnen helpen. Daarnaast zijn we altijd bereikbaar voor advies om via alternatieve routes te reizen zodat overstappen niet of minder nodig is.
Vervoerplan: Beter bereikbaar in een drukke stad
Het vervoerplan is tot stand gekomen dankzij de inzet van vele betrokkenen en belanghebbenden. 1700 reizigers, GVB-medewerkers en belanghebbenden, hebben via een online onderzoek meegedacht over de mogelijkheden. Naast dit online onderzoek, zijn in mei 2016 gesprekken gevoerd met reizigers en geïnteresseerden in Pakhuis de Zwijger. Ook voerden we 60 adviesgesprekken met onder meer stadsdelen, belangengroepen zoals de Reizigers Advies Raad (RAR), raadsleden, in- en externe vervoerexperts en GVB-medewerkers.
- Bijlage 1: Actualisatie vervoerplan start Noord/Zuidlijn (pdf)
- Bijlage 2: Intervaltabel Actualisatie Vervoerplan Start Noord/Zuidlijn (pdf)