Vrijdag 24 september gaf Burgemeester Halsema met de WeerMeer tram het startsein voor de gelijknamige campagne. Na ruim anderhalf jaar van noodzakelijke maatregelen gaat Amsterdam steeds meer ‘open’. WeerMeer is een gezamenlijk campagne van de gemeente Amsterdam, amsterdam&partners, culturele instellingen en ondernemers uit de stad. Alle betrokken partijen zijn verheugd dat er steeds weer meer mogelijk is.
WeerMeer tram
Vanaf 25 september is de campagne zichtbaar in de stad met banners, een outdoor en online campagne en onze bestickerde tram. ‘Ook wij zijn blij dat onze stad weer verder open gaat. Wij helpen bewoners graag bij het herontdekken van de stad. GVB is er voor iedereen. En nu het weer makkelijker kan, brengen we hen graag naar hun favoriete restaurant, de Dappermarkt voor fruit en groenten, naar oma in Nieuw West en de nieuwste films en tentoonstellingen. Noem het en wij rijden en varen ernaartoe’ aldus directeur Ellen Swinkels van GVB.
Stap voor stap
Gemeente Amsterdam: “We zijn er nog niet, maar gelukkig kan er stap voor stap meer in de stad. De 1,5 meter wordt losgelaten, studenten gaan naar college, theaterbezoek is weer mogelijk, samen sporten en voorzichtig naar kantoor. We blijven extra aandacht houden voor Amsterdammers die ondersteuning nodig hebben op het gebied van werk, financiën, omscholing en mentale gezondheid. Ook dit is daarom onderdeel van de WeerMeer campagne. Het laten herstellen van de stad en haar inwoners en ondernemers heeft grote prioriteit.”
Mondkapjesplicht op de voertuigen en veerponten blijft
In de voertuigen en op de veerponten blijft het dragen van een mondkapje verplicht voor iedereen vanaf 13 jaar. Op haltes en in stations vervalt vanaf zaterdag 25 september deze verplichting net zoals de verplichte 1,5 m afstand houden.
Ook al is afstand houden niet meer verplicht, het blijft verstandig om elkaar ruimte te gunnen en rekening met elkaar te houden. Ga voorbereid op reis.