Reizigers bij Service & Tickets op CS. Foto: Gé Dubbelman.
Leesduur 4 minuten

Een nieuw reisadvies nodig? Wij helpen je op weg

Sinds 22 juli rijdt jouw vaste bus- of tramlijn misschien wel anders en is je OV-route flink veranderd. Soms kan je best wat hulp gebruiken bij je nieuwe route. Een nieuw reisadvies nodig? Dan staan wij voor je klaar bij onze verschillende Service & Tickets en bij Klantenservice.

Onze Service & Tickets vind je op de grote knooppunten: Noord, CS, Zuid en Bijlmer. Hier kan je terecht voor informatie over het lijnennet, reisproducten en vervoerbewijzen.

Service & Tickets op Noord

Het kantoor op Lelylaan is verplaatst naar station Noord omdat de behoefte van reizigers daar nu groter is. De laatste jaren zijn er in West een flink aantal servicepunten geopend waar je ook terecht kan. Op Noord verlenen we nu nog service met een mobiele servicebalie, daar komt een vaste locatie. “Op alle kantoren, en op Noord, hebben we verder als extra service een voelbare plattegrond waarop in braille de stations staan aangegeven,” vertelt Marlies Happé van Service & Tickets.

De voelbare lijnennetkaart. Foto: Gé Dubbelman.

Even wennen

Marlies: “We horen ook van veel reizigers dat het wennen is. En vooral op Noord krijgen we veel vragen. Daar is ook veel veranderd natuurlijk. Die vragen gaan niet alleen over de Noord/Zuidlijn maar ook over de bussen en het station zelf. Wij proberen iedereen die bij Service & Tickets komt zo goed mogelijk te helpen en staan dus ook zeven dagen per week klaar om de reizigers op Noord een warm welkom te geven.

Klantenservice langer open

Natuurlijk is ook onze Klantenservice bereikbaar voor alle vragen. Ook zij werken met ruimere openingstijden. Van maandag tot en met zaterdag zijn ze van 7.30 tot 20.00 open. Ze zijn bereikbaar via mail, telefoon, Twitter, Facebook en Whatsapp.

App je ons?

“Whatsapp is een nieuw kanaal voor ons, sinds begin juni,” vertelt Chantal van Erven – Molenaar van Klantenservice. “We zien dat ook steeds meer mensen er gebruik van maken. Vooral als je een vraag over de dienstregeling hebt is Whatsapp een handig manier om die vraag te stellen. Op de website van Klantenservice vind je ons Whatsappnummer en ook in de nieuwe GVB-app zit een button waarmee je direct een Whatsappberichtje kan sturen.

Meer collega’s

Chantal: “We realiseren ons dat er door de grote wijzigingen meer vragen zijn. Daarom zijn we ook tot het eind van het jaar met meer collega’s bij Klantenservice. Zo kunnen we iedereen zo snel mogelijk van een goed reisadvies voorzien. We merken dat hier veel behoefte aan is. Verder krijgen we klachten binnen over lijnen die veranderd zijn, maar ook veel complimenten over de Noord/Zuidlijn. Niet iedereen ervaart het als een verbetering, maar toch zijn er veel mensen heel blij mee.”

De mobiele balie van Service & Tickets op station Noord. Foto: Gé Dubbelman.

Top 5 vragen bij Service & Tickets in Noord

  • Tot hoe laat rijdt de laatste metro 52? Doordeweeks rijden alle metro’s, dus ook lijn 52, van 5.30 tot 01.00. Zaterdag van 6.30 tot 01.00 en zondag van 7.30 tot 01.00.
  • Is mijn huidige abonnement geldig voor de Noord/Zuidlijn? Ja, alle GVB-abonnementen zijn, afhankelijk van de zone, geldig op de Noord/Zuidlijn
  • Hoe kom ik bij het winkelcentrum Buikslotermeerplein? U gaat, vanaf de mobiele servicebalie op Noord de trap naar beneden en dan naar links. U loopt langs het stadsdeelkantoor en bent met vijf minuten bij het winkelcentrum.
  • Waar staat bus 35/bus 37? Bus 35 stopt op station Noorderpark, bus 37 stopt op platform B4 van station Noord.
  • Ik wil met bus 36 richting Sloterdijk, maar hij stopt op platform A en B, welke moet ik hebben? Bus 36 richting Sloterdijk vertrekt van platform B1.

© GVB 2018