Leesduur 2 minuten

GVB lanceert wervingscampagne met AI-beelden

GVB lanceert een employer branding campagne, waarbij AI is verwerkt in echte beelden. De campagne is gemaakt in samenwerking met SteamTalmark, het communicatiebureau waarmee GVB zijn werkgeversmerk en -propositie ‘Verbind de wereld in Amsterdam’ ontwikkelde.

De AI-campagne is een doorontwikkeling van een eerdere employer branding campagne, die nog volledig met echte fotografie was gemaakt. In de vernieuwde campagne zijn echte omgevingsbeelden gecombineerd met AI-beelden. De beelden van de GVB-voertuigen en -stations zijn echte foto’s, de modellen zijn gegenereerd door AI.

Elske Fukken, manager recruitment & arbeidsmarktcommunicatie: “We hebben voor onze campagnes steeds veel nieuw beeldmateriaal nodig. Bij GVB kijken we doorlopend naar kansen voor innovatie en efficiency, zoals beeldgeneratie via AI. Ik ben heel benieuwd wat het effect hiervan is op de resultaten van de campagne.”

Het werken met AI-beelden is een experiment. Het vervangt geen echte GVB’ers. In plaats van modellen van een modellenbureau experimenteert GVB met de inzet van modellen gegenereerd door AI.

GVB hanteert een gelaagde arbeidsmarktcommunicatiestrategie, met touch, tell en sell uitingen die elkaar versterken. Elske licht toe: “Deze AI-campagnebeelden zijn gericht op touch en het laden van ons werkgeversmerk. We laten zien hoe alle GVB-medewerkers een rol spelen in de verhalen van reizigers en zo bijdragen aan verbinding in Amsterdam.”

Deze campagne is vanaf 8 juli te zien via online media en out-of-home-borden in Groot-Amsterdam. De eerste uitingen ‘Tover een lach op haar gezicht’ en ‘Zorg dat ze veilig thuiskomt’ gaan deze week live. In augustus volgen nieuwe campagne-uitingen.

© GVB july 2024