De resultaten van het landelijke onderzoek naar klanttevredenheid in het openbaar vervoer, de OV-klantenbarometer 2024, zijn bekend. Onze reizigers geven ons een 7,9 in 2024 vergeleken met een 7,8 in 2023. Dit is iets boven het landelijke gemiddelde. Ook het percentage reizigers dat ons een 8 of hoger geeft, is iets gestegen: 65% in 2024, vergeleken met 64% in 2023. We bedanken onze reizigers voor het vertrouwen in GVB en onze medewerkers die met positieve energie de uitdagingen blijven aangaan.
Trots
Claudia Zuiderwijk: “In een wereld waar niets meer vanzelfsprekend lijkt, ben ik ontzettend trots. Door alle collega’s die rijden en varen is een fantastische presentatie geleverd. Maar ook door alle mensen die achter de schermen werken aan het verbeteren van processen en systemen, en de beschikbaarheid van personeel en materieel.”
OV-klantenbarometer
Het OV-klantenbarometer onderzoek is voor de 23ste keer gehouden. Dit was elk jaar tussen 2001 en 2023, behalve in coronajaar 2020. Het onderzoek is uitgevoerd door Goudappel en NDC in opdracht van CROW-KpVV. CROW-KpVV is onderdeel van CROW, kennisplatform voor infrastructuur, openbare ruimte, verkeer en vervoer, aanbesteden en contracteren.
OVKB | 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
Bus | 7,5 | 7,8 | 8,0 | 8,1 |
Tram | 7,8 | 7,9 | 8,0 | 8,0 |
Metro | 7,8 | 7,6 | 7,8 | 7,8 |
Veren | 8,4 | 8,6 | 8,3 | 8,3 |
GVB: B, T, M | 7,8 | 7,8 | 7,9 | 8,0 |
GVB: B, T, M, V | 7,9 | 7,8 | 8,0 | 8,0 |