Typografie drukwerk
De beeldbepalende huisstijlletter van GVB is de schreefloze letter Helvetica Rounded. Deze gebruiken we in alle belangrijke koppen en titels. Voor koppen op posters met reisinfo gebruiken we liever de Univers.
Hier vind je de richtlijnen voor de GVB huisstijl.
De beeldbepalende huisstijlletter van GVB is de schreefloze letter Helvetica Rounded. Deze gebruiken we in alle belangrijke koppen en titels. Voor koppen op posters met reisinfo gebruiken we liever de Univers.
Onze tone of voice is als Amsterdam. Stads. Recht voor z’n raap, maar ook internationaal. De stad waar wij onderdeel van zijn, daar groeien wij in mee. We kennen de stad door en door.
Het GVB-donkerblauw en GVB-cyaan in combinatie met wit zorgen voor een herkenbare uitstraling. Oranje is de belangrijkste steunkleur. De secundaire kleuren gebruiken we voor extra attentie of als ondersteuning van de primaire kleuren.
Het GVB-logo heeft twee verschijningsvormen: met en zonder schildje.
We gebruiken bij voorkeur het logo zonder schildje. Het logo met schildje is geschikt voor plaatsing op een drukke achtergrond (foto).
GVB is een onderneming met een eigen stijl; voor Amsterdammers, door Amsterdammers. dienstverlenend, direct, eigenzinnig, kleurrijk. In beeld kun je met name het unieke en veelzijdige van de stad en de gebruikers van het openbaar vervoer op een onderscheidende manier laten zien.
Naast het logo en de kleuren zijn er enkele stijlelementen. Een lijn zoals op de lijnenkaart met een halte (rondje). Deze lijn kan ook als kader ingezet worden.
Blauw, cyaan en wit zijn de primaire kleuren. Oranje gebruiken we voor de buttons. De kleuren groen, paars en geel zijn accentkleuren. Rood gebruiken we als alert. 20% kleur is ook toegestaan. Als koppenletter gebruiken we de Proxima-soft.
Hier vind je alle richtlijnen voor de GVB huisstijl in één pdf. Logo's en vormelementen kun je opvragen via [email protected].
© GVB october 2024