Meer veiligheid met ‘extra ogen’ op tram
In september is een proef gestart met het Shield+ systeem op de tram. Dit systeem is een combinatie van 3 smart camera’s – met software – die op de voorkant en zijkanten van de tram worden…
In september is een proef gestart met het Shield+ systeem op de tram. Dit systeem is een combinatie van 3 smart camera’s – met software – die op de voorkant en zijkanten van de tram worden…
Uit maar liefst 500 organisaties is GVB samen met 11 andere bedrijven genomineerd voor de Digitaal-Werven Award voor de beste corporate recruitmentsite. Digitaal-Werven organiseert de wedstrijd en heeft de recruitmentsites beoordeeld op 100 onderdelen: welke informatie…
Bijna inschrijven! Vanaf april kan iedereen zich definitief inschrijven voor de testritten, dan maken we de data en tijdstippen bekend. Iedereen die zich heeft aangemeld krijgt hier een e-mail over. “Het was een hele klus om…
GVB en Connexxion gaan 15 mbo-leerlingen klaarstomen om als buschauffeur aan de slag te gaan. Eric Bavelaar van Connexxion: “Dit is uniek. Nog nooit eerder hebben twee ov-bedrijven en een mbo-school de handen ineengeslagen om samen…
Mensen met een beperkte mobiliteit kunnen zelfstandig leren reizen met de OV-coach. Op 7 maart hebben de gemeente Amsterdam, verschillende vervoerbedrijven, de Vrije Universiteit en sociaal-maatschappelijke organisaties daartoe het Convenant Mobiliteits Assistentie ondertekend in het bijzijn…
Zeven extra stations “We reizen onder andere straks rond langs de stations als gastvrouwen en – heren en verlenen service aan reizigers. We openen en sluiten de stations. En we assisteren bijvoorbeeld bij grote evenementen of…
Er zijn verschillende partijen betrokken bij de lancering van de Noord/Zuidlijn: de projectorganisatie zelf, Metro en Tram als beheerder, GVB als exploitant en de Vervoerregio Amsterdam als concessieverlener. Samen hebben zij eind vorig jaar een team…
Het hoort straks gewoon bij mijn werk,” zegt Sherida nuchter over rijden op de Noord/Zuidlijn. “En het is natuurlijk altijd spannend als er iets nieuws komt, daar ben ik nieuwsgierig naar.” Een beetje spannend Al 22…
Lang voor de Noord/Zuidlijn Lang voordat GVB op de Noord/Zuidlijn kon rijden, hielp Marcel al met de testen van het treinbeveiligingssysteem. “Dat was in 2014. Het was natuurlijk een nieuw systeem en dat testten we op…
Alle conducteurscabines in GVB trams worden vervangen door een servicebalie. Deze servicebalie verbetert het contact tussen conducteur en reiziger, zo bleek uit een proef die GVB in het afgelopen jaar deed op lijn 1 en 2….
Groeiende metro “De geschiedenis herhaalt zich,” grapt Jan Willem aan de keukentafel bij zijn dochter. Tussen 1972 en 1976 woonde hij met zijn gezin in de Bijlmer, in flat Kralenbeek. “We zagen de Oostlijn gebouwd worden,…
GVB is hét OV-bedrijf van Amsterdam. Daarnaast zijn we een belangrijke werkgever in de stad en verbinden we mensen die anders niet mobiel zouden zijn. Maar reikt onze verantwoordelijkheid verder dan mensen van A naar B…
© GVB march 2025